اخبار پویاسازان


ارتقاء سرورهای میزبانی وب ویندوز


کاربران گرامی
با توجه به نزدیکی پایان دوره پشتیبانی شرکت مایکروسافت از سرور های ویندوز 2003 و همچنین لغو پشتیبانی نرم افزاری توسط شرکت های بزرگ تولید کننده نرم افزار برای این نسخه از ویندوز سرور، همچنین لغو پشتیبانی شرکت پاراللز(تولید کننده کنترل پنل پلسک) از ویندوز سرور 2003، کلیه سرورهایی که از این نسخه استفاده میکنند باید به نسخه های بالاتر ارتقاء یابند. شرکت پویاسازن طی 60 روز آینده کلیه سرور های ویندوز 2003 خود را به ویندوز سرور 2012 ارتقاء خواهد داد.

در این راستا و جهت تجربه کمترین زمان از دسترس خارج شدن سایت ها، سرور های جدید تهیه و نسخه پلسک 11 بر روی آن نصب و سپس از طریق نرم افزارهای خاص بک آپ آخرین لحظه به سرور جدید منتقل و سپس آی پی های سرور قبل به سرور با سخت افزار قوی تر و سیستم عامل جدید منتقل میگردد. با هماهنگی و برنامه ریزی های انجام شده میزان از دسترس خارج شدن سایت ها در صورت عدم پیش آمد اتفاقات نا خواسته کمتر از 2 ساعت خواهد بود. اما کاربران باید آمادگی 8 تا 24 ساعت از دسترس خارج شدن سایت ها را داشته باشند.

لازم به ذکر است در این ارتقاء قابلیت هایی مثل پشتیبانی از دات نت فریم ورک 4.5 و همچنین پشتیبانی از نسخه 5.3 پی اچ پی و ... اضافه خواهد شد. اما ممکن است سایت هایی که بر پایه تکنولوژی دات نت هستند و از هندلر های IIS 6 استفاده میکنند نیاز به بررسی مجدد کد های خود داشته باشند. هر چند تعداد این سایت ها کم باشد اما ما سعی میکنیم در این زمینه همراه کاربران باشیم. نکته دیگر عدم پشتیبانی ویندوز سرور 2012 از نسخه 1.1 دات نت میباشد.

همچنین بین 24 تا 72 ساعت قبل از انجام هرگونه ارتقاء به کاربران هر سرور اطلاع رسانی خواهد شد.

مهمترین نکته در زمان ارتقاء عدم ایجاد هرگونه تغییر از طریق کنترل پنل هاست میباشد.( ایجاد، تغییر و حذف از داخل کنترل پنل) دقت کنید این موضوع مربوط به فایل هایی که در این زمان آپلود شوند و یا تغییرات در اطلاعات دیتابیس ها و ایمیل ها نمی باشد و کلیه اطلاعات تا آخرین لحظه منتقل میشوند.

با سپاس
واحد اطلاع رسانی
پویاسازان فناوری اطلاعات

۲۸/۱/۱۳۹۲   | ۳۱۳۷



back to top